Return to site

Event Marketing Report 2020

Het jaarlijkse industry rapport van Bizzabo is weer uit!

Ieder jaar komt Bizzabo met een trend rapport van de event marketing industrie. Benieuwd wat de belangrijkste resultaten zijn? Hieronder een samenvatting van de top 6 belangrijkste inzichten uit het onderzoek. Of volg onderstaande link naar het volledige report.

  1. Leiders in grote bedrijven zien massaal de waarde van events. 85% van de respondenten noemden in-person events as essentieel voor het succes van het bedrijf. 61% ziet in-person events als het meest belangrijke marketing kanaal, 20% meer dan afgelopen jaar.
  2. De meeste marketeers investeren ten minste 21% van hun budget in live events (48%) en een meerderheid van 62% verwacht een budget toename for live events komend jaar.
  3. Trends laten zien dat de grootste uitdaging voor het succes van een evenement het aantrekken van de juiste bezoekers is. Daarnaast noemen veel marketeers het lastig kunnen meten van de ROI op events als uitdaging voor het succes.
  4. De meerderheid van marketeers (90%) denken dat technologie een enorme positieve impact heeft op het succes van events. De meesten gebruiken event software en deze events zijn 1,2x meer succesvol dan events zonder event software.
  5. Technologie speelt een grote rol in het vergroten van operationele efficiëntie. Bijna alle marketeers verwachten van event software dat het veel tijd bespaard in het organiseren van events, gemiddeld zo'n 200 uur per jaar. Zo'n 20% zien zelfs een besparing van 360 uur per jaar.
  6. De meerderheid van marketeers is van mening dat een persoonlijk event experience bijdraagt aan het succes van events. 
NB: dit rapport is voor de uitbraak van COVID-19 gepubliceerd.
All Posts
×

Almost done…

We just sent you an email. Please click the link in the email to confirm your subscription!

OK